Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Zavodi mdi-calendar-clock Raspored sati GRAD Nastava search apps mdi-login
GEOTEHNIČKO INŽENJERSTVO
GEOTECHNICAL ENGINEERING
2025/2026
6 ECTSa
Građevinarstvo (diplomski)
Zavod za geotehniku
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija na studijima
Studij Modul Semestar Obavezan
Građevinarstvo (diplomski) Geotehnika 1 obavezan
Cilj kolegija
Upoznavanje s osnovnim načelima Eurocoda 7 i njihovom primjenom na geotehničke konstrukcije. Stjecanje osnovnih znanja o vrstama i ulogama osnovnih geotehničkih konstrukcija i zahvata (plitkih i dubokih temelja, potpornih konstrukcija, zaštite građevnih jama, usjeka, nasute građevine) te razumijevanje projektnih situacija koje se na njih odnose. Stjecanje znanja o provođenju proračuna jednostavnijih geotehničkih konstrukcija (plitkog temelja na tlu i stijeni, pilota, potpornih konstrukcija, stabilizacije usjeka i iskopa u stijeni) s aspekta graničnih stanja nosivosti i uporabivosti.
Moguć upis u sklopu horizontalne mobilnosti
Jezici izvođenja
Hrvatski
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Auditorne vježbe
12 sati
Konstrukcijske vježbe
18 sati
Predavanja
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Librić Lovorka Nositelj
Kovačević Meho-Saša Nositelj Predavanja 15 2 1
Mirčeta Antonia Suradnik Auditorne vježbe 15 2 1
Sadržaj predavanja
    1. Uvodno predavanje
    2. Promjena stanja naprezanja u tlu
    3. Promjena stanja naprezanja u tlu - drugi dio
    4. Konsolidacija tla
    5. Konsolidacija tla - drugi dio
    6. Konsolidacija tla - prezentacije studenata
    7. Stabilnost kosina
    8. Stabilnost kosina - primjeri
    9. Pritisak tla na potporne konstukcije - Rankine
    10. Stabilnost kosina - prezentacije studenata
    11. Pritisak tla na potporne konstukcije - Coulomb
    12. Eurocode 7
    13. Pritisak tla na potporne konstrukcije - prezentacije studenata
    14. Prezentacije studenata - popravni
    15. Predaja konačnih zadataka u elektroničkom obliku
Sadržaj seminara/vježbi
    1. Auditorne vježbe
    UVOD - ponavljanje, izvedbeni plan nastave, pravila igre.
    2. Auditorne vježbe
    Promjena stanja naprezanja u tlu
    3. Auditorne vježbe
    Konsolidacija tla - prikaz primjera
    4. Konstrukcijske vježbe
    Konsolidacija tla - zadavanje zadataka
    5. Konstrukcijske vježbe
    Konsolidacija tla - rješavanje i pregled zadataka
    6. Konstrukcijske vježbe
    Konsolidacija tla - prezentacije studenata
    7. Auditorne vježbe
    Stabilnost kosina - prikat primjera i zadavanje zadataka
    8. Konstrukcijske vježbe
    Stabilnost kosina - rješavanje zadataka
    9. Auditorne vježbe
    Stabilnost kosina - predaja zadataka Pritisak tla - prikaz primjera
    10. Konstrukcijske vježbe
    Stabilnost kosina - prezentacije studenata
    11. Auditorne vježbe
    Pritisak tla - zadavanje i rješavanje zadataka
    12. Konstrukcijske vježbe
    Pritisak tla - rješavanje i predaja zadataka
    13. Konstrukcijske vježbe
    Pritisak tla na potporne konstrukcije - prezentacije studenata
    14. Konstrukcijske vježbe
    Prezentacije studenata - popravni
    15. Konstrukcijske vježbe
    PREGLED i KONAČNA PREDAJA PROGRAMA
Ishodi učenja kolegija
  • prepoznati projektne situacije koje se odnose na osnovne geotehničke konstrukcije (plitki i duboki temelji, potporne konstrukcije, kosine, nasute građevine) u skladu s načelima Eurocoda 7,
  • izračunati nosivost plitkih i dubokih temelja u različitim tipovima tla i stijene,
  • primijeniti jednostavnije metode za ocjenu stabilnosti prirodnih i umjetnih kosina,
  • odrediti zemljane pritiske na različite tipove potpornih konstrukcija i ocijeniti njihovu stabilnost,
  • provesti jednostavnije seizmičke proračune za osnovne geotehničke konstrukcije.
Ishodi učenja programa
  • sveobuhvatno razumjeti opće fenomene i probleme građevinarstva, a posebno one u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • pokazati visok stupanj profesionalnog znanja i ponašanja u građevinarstvu,
  • primijeniti stečena znanja i vještine pri planiranju, projektiranju, građenju, nadziranju i održavanju složenih građevinskih konstrukcija, zahvata i sustava u grani svoje specijalizacije sa stanovišta stabilnosti, sigurnosti, uporabivosti, zaštite okoliša i troškova,
  • primijeniti stečene vještine i potrebna znanja na prepoznavanje, formuliranje i analiziranje problema te pronaći jedno ili više prihvatljivih rješenja u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • prihvatiti analitički pristup radu, utemeljen na širem poznavanju znanosti,
  • planirati, nadzirati i izvoditi stručne, razvojne i znanstvene projekte,
  • tumačiti socijalne aspekte građevinskih pothvata na kojima osoba radi te društveni kontekst u kojem se građenje događa,
  • preuzeti vodeću ulogu u poduzećima i istraživačkim organizacijama te pridonositi inovacijama,
  • razvijati granu građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala, uvažavajući spoznaje iz drugih znanstvenih disciplina,
  • protumačiti suradnicima svoje zamisli i projekte,
  • pronalaziti rješenja tehničkih i društvenih problema u radnoj sredini,
  • primijeniti stečena znanja na kreativan način pri donošenju odluka na odgovornim radnim mjestima,
  • raditi na međunarodnoj razini, uzimajući u obzir kulturne, jezične, socijalne i ekonomske utjecaje,
  • stalno pratiti novosti te se usavršavati u struci,
  • prihvatiti odgovornost za vlastite odluke,
  • prihvatiti zahtjeve drugih struka i biti spreman sudjelovati u interdisciplinarnim aktivnostima.
Osnovna literatura
  • Nastavni materijali dostupni na mrežnoj stranici kolegija
  • Materijali za vježbe dostupni na mrežnoj stranici kolegija
Dopunska literatura
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda