Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Zavodi mdi-calendar-clock Raspored sati GRAD Nastava search apps mdi-login
METODE POBOLJŠANJA TLA
SOIL IMPROVEMENT METHODS
2025/2026
4.5 ECTSa
Građevinarstvo (diplomski)
Zavod za prometnice
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija na studijima
Studij Modul Semestar Obavezan
Građevinarstvo (diplomski) Prometnice 3 izborni
Cilj kolegija
Usvajanje znanja o različitim postupcima i metodama poboljšanja slabo nosivih tala. Stjecanje osnovnih znanja o projektiranju i izvedbi različitih postupaka stabilizacije slabo nosivih tala.
Moguć upis u sklopu horizontalne mobilnosti
Jezici izvođenja
Hrvatski
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Auditorne vježbe
1 sati
Konstrukcijske vježbe
14 sati
Predavanja
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Rukavina Tatjana Nositelj
Domitrović Josipa Nositelj
Sadržaj predavanja
    1. Uvod (svrha, definicije, područja primjene, primjena stabilizacije kod prometnica).
    2. Pojam i vrste nestabilnih tala.
    3. Pojam i vrste nestabilnih tala.
    4. Izbor postupka (utjecajni parametri pri donošenju odluke o postupcima poboljšanja tla).
    5. Principi mehaničke stabilizacije tla.
    6. Principi mehaničke stabilizacije tla.
    7. Stabilizacija tla vapnom.
    8. Stabilizacija tla mješavinama letećeg pepela sa vapnom ili cementom.
    9. Stabilizacija tla bitumenom.
    10. Stabilizacija tla cementno-vapnenim i vapneno-bitumenskim mješavinama.
    11. Termički postupci stabilizacije tla.
    12. Stabilizacija slabo nosivih tla geosinteticima.
    13. Stabilizacija slabo nosivih tla geosinteticima.
    14. Ostali postupci stabilizacije tla.
    15. Ostali postupci stabilizacije tla.
Sadržaj seminara/vježbi
    1. Auditorne vježbe
    Uvod, podjela programa.
    2. Konstrukcijske vježbe
    Izbor metode poboljšanja tla.
    3. Konstrukcijske vježbe
    Mehanička stabilizacija.
    4. Konstrukcijske vježbe
    Mehanička stabilizacija.
    5. Konstrukcijske vježbe
    Mehanička stabilizacija.
    6. Konstrukcijske vježbe
    Stabilizacija vapnom.
    7. Konstrukcijske vježbe
    Stabilizacija vapnom.
    8. Konstrukcijske vježbe
    Stabilizacija vapnom.
    9. Konstrukcijske vježbe
    Stabilizacija cementom.
    10. Konstrukcijske vježbe
    Stabilizacija cementom.
    11. Konstrukcijske vježbe
    Stabilizacija cementom.
    12. Konstrukcijske vježbe
    Stabilizacija geosinteticima.
    13. Konstrukcijske vježbe
    Stabilizacija geosinteticima.
    14. Konstrukcijske vježbe
    Stabilizacija geosinteticima.
    15. Konstrukcijske vježbe
    Predaja programa.
Ishodi učenja kolegija
  • kroz stečena znanja o bitnim značajkama tla koja svojim geomehaničkih karakteristikama ne udovoljavaju zahtjevima koji sa na njih postavljaju (slabo nosiva, provlažena tla) kao i materijalima koji se koriste za poboljšanje njihovih karakteristika (cement, vapno, bitumen, geosintetski materijali, različiti komercijalni proizvodi) student će razumjeti djelovanja ovih gradiva kao i mješavina u cjelini te moći ocijeniti pogodnosti ili nedostatke njihove primjene u određenim uvjetima,
  • pod nadzorom mentora sudjelovati u radu tima koji analizira i rješava probleme vezane uz projektiranje i građenje prometnica na slabo nosivim ili provlaženim tlima uz primjenu važeće europske regulative koja se odnosi kako na materijale koji se primjenjuju za poboljšanje karakteristika osnovnog materijala (tla) tako i na mješavine koje se dobivaju, a koje predstavljaju sastavne elemente donjeg ili gornjeg ustroja prometnice,
  • sudjelovati pri izradi projekta sastava mješavina slabo nosivih tla i određenih aditiva ili elemenata kojima se poboljšavaju njihove karakteristike u skladu s domaćom i svjetskom projektantskom praksom,
  • sudjelovati u radu tima koji kritički procjenjuje, analizira te odabire odgovarajuće tipove rješenja kao i načine projektiranja u skladu s uvjetima okoline i tla,
  • primjenjivati inženjerski pristup projektiranju i građenju svih prometnih površina na slabo nosivim tlima koristeći stečena znanja o osnovnom materijalu – slabo nosivom tlu, dodacima koji se koriste, projektiranju i tehnologiji izrade mješavina kao i tehnologiji izvedbe konstrukcija u cjelini a koja su stekli kroz predavanja,
  • biti kompetentan u okviru tima a pod nadzorom mentora voditi radove vezane uz izgradnju objekata u otežanim okolnostima izvedbe (temeljno tlo ili posteljica slabe nosivosti, provlaženo tlo) na kreativan način koristeći kroz ovaj predmet stečene vještine komunikacije, pratiti stručnu literaturu te prezentirati stručne teme vezane uz probleme s kojima su se upoznali slušajući ovaj predmet te primjenjivati stečena znanja u daljnjem usavršavanju.
Ishodi učenja programa
  • sveobuhvatno razumjeti opće fenomene i probleme građevinarstva, a posebno one u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • pokazati visok stupanj profesionalnog znanja i ponašanja u građevinarstvu,
  • primijeniti stečena znanja i vještine pri planiranju, projektiranju, građenju, nadziranju i održavanju složenih građevinskih konstrukcija, zahvata i sustava u grani svoje specijalizacije sa stanovišta stabilnosti, sigurnosti, uporabivosti, zaštite okoliša i troškova,
  • primijeniti stečene vještine i potrebna znanja na prepoznavanje, formuliranje i analiziranje problema te pronaći jedno ili više prihvatljivih rješenja u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • prihvatiti analitički pristup radu, utemeljen na širem poznavanju znanosti,
  • planirati, nadzirati i izvoditi stručne, razvojne i znanstvene projekte,
  • tumačiti socijalne aspekte građevinskih pothvata na kojima osoba radi te društveni kontekst u kojem se građenje događa,
  • preuzeti vodeću ulogu u poduzećima i istraživačkim organizacijama te pridonositi inovacijama,
  • razvijati granu građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala, uvažavajući spoznaje iz drugih znanstvenih disciplina,
  • protumačiti suradnicima svoje zamisli i projekte,
  • pronalaziti rješenja tehničkih i društvenih problema u radnoj sredini,
  • primijeniti stečena znanja na kreativan način pri donošenju odluka na odgovornim radnim mjestima,
  • raditi na međunarodnoj razini, uzimajući u obzir kulturne, jezične, socijalne i ekonomske utjecaje,
  • stalno pratiti novosti te se usavršavati u struci,
  • prihvatiti odgovornost za vlastite odluke,
  • prihvatiti zahtjeve drugih struka i biti spreman sudjelovati u interdisciplinarnim aktivnostima.
Osnovna literatura
  • Babić B., Horvat Z., Građenje i održavanje kolničkih konstrukcija, 1985.
  • Babić, B.: Geosintetici u prometnicama, Građevni godišnjak, HSGI, Zagreb, 1995.
  • Rukavina T.: Bilješke za predavanja
  • Opći tehnički uvjeti za radove na cestama, IGH, 2001.
Dopunska literatura
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda