Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Zavodi mdi-calendar-clock Raspored sati GRAD Nastava search apps mdi-login
ODRŽAVANJE KOLNIKA
ASPHALT PAVEMENT MAINTENANCE AND PRESERVATION
2025/2026
4.5 ECTSa
Građevinarstvo (diplomski)
Zavod za prometnice
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija na studijima
Studij Modul Semestar Obavezan
Građevinarstvo (diplomski) Prometnice 3 izborni
Cilj kolegija
Stjecanje osnovnih znanja o planiranju održavanja kolničkih konstrukcija cesta. Stjecanje osnovnih znanja o planiranju održavanja kolničkih konstrukcija cesta. Stjecanje znanja o postupcima projektiranja te tehnologijama koje se primjenjuju pri održavanju kolničkih konstrukcija cesta.
Moguć upis u sklopu horizontalne mobilnosti
Jezici izvođenja
Hrvatski
Preduvjeti
Norma kolegija
Auditorne vježbe
1 sati
Konstrukcijske vježbe
14 sati
Predavanja
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Rukavina Tatjana Nositelj
Domitrović Josipa Nositelj
Sadržaj predavanja
    1. Uvodno predavanje.
    2. Zakonska regulativa.
    3. Upravljanje cestama.
    4. Sigurnost cesta.
    5. Površinska svojstva kolnika.
    6. Oštećenja kolnika - temeljni uzroci.
    7. Oštećenja kolnika - temeljni uzroci.
    8. Ocjena stanja kolnika - vizualni pregled.
    9. Redovito održavanje - popravci površina < 3000 m2.
    10. Redovito održavanje - popravci površina < 3000 m2 i > 3000 m2.
    11. Redovito održavanje - popravci površina > 3000 m2.
    12. Izvanredno održavanje - kolotrazi i izravnavajući sloj.
    13. Izvanredno održavanje - izrada proširenja kolnika.
    14. Izvanredno održavanje - reciklaža.
    15. Planiranje održavanja.
Sadržaj seminara/vježbi
    1. Auditorne vježbe
    Uvodne vježbe, preuzimanje programa.
    2. Konstrukcijske vježbe
    Ocjena stanja kolnika - vizualni pregled.
    3. Konstrukcijske vježbe
    Ocjena stanja kolnika - vizualni pregled.
    4. Konstrukcijske vježbe
    Vrednovanje rezultata istražnih radova.
    5. Konstrukcijske vježbe
    Vrednovanje rezultata istražnih radova.
    6. Konstrukcijske vježbe
    Analiza stanja kolnika.
    7. Konstrukcijske vježbe
    Odabir rješenja sanacije.
    8. Konstrukcijske vježbe
    Izrada projekta sanacije.
    9. Konstrukcijske vježbe
    Izrada projekta sanacije.
    10. Konstrukcijske vježbe
    Izrada projekta sanacije.
    11. Konstrukcijske vježbe
    Ocjena nosivosti kolnika.
    12. Konstrukcijske vježbe
    Ocjena nosivosti kolnika.
    13. Konstrukcijske vježbe
    Analiza defleksija.
    14. Konstrukcijske vježbe
    Odabir rješenja rekonstrukcije.
    15. Konstrukcijske vježbe
    Predaja programa.
Ishodi učenja kolegija
  • primijeniti stečena znanja na kreativan način pri donošenju odluka na odgovornim radnim mjestima,
  • prihvatiti odgovornost za vlastite odluke.
  • identificirati probleme pri planiranju i provođenju redovitog i izvanrednog održavanja kolničkih konstrukcija cesta.
  • analizirati utjecaje održavanja kolničkih konstrukcija cesta na socijalno-ekonomske aspekte društva,
  • primijeniti stečene vještine i potrebna znanja na prepoznavanje, formuliranje i analiziranje problema održavanja kolnika te pronaći jedno ili više prihvatljivih rješenja,
  • preispitati i odabrati metode i postupke održavanja kolničkih konstrukcija cesta ovisno o funkcionalnom i strukturalnom stanju kolnika,
  • protumačiti suradnicima svoje zamisli i projekte,
Ishodi učenja programa
  • sveobuhvatno razumjeti opće fenomene i probleme građevinarstva, a posebno one u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • pokazati visok stupanj profesionalnog znanja i ponašanja u građevinarstvu,
  • primijeniti stečena znanja i vještine pri planiranju, projektiranju, građenju, nadziranju i održavanju složenih građevinskih konstrukcija, zahvata i sustava u grani svoje specijalizacije sa stanovišta stabilnosti, sigurnosti, uporabivosti, zaštite okoliša i troškova,
  • primijeniti stečene vještine i potrebna znanja na prepoznavanje, formuliranje i analiziranje problema te pronaći jedno ili više prihvatljivih rješenja u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • prihvatiti analitički pristup radu, utemeljen na širem poznavanju znanosti,
  • planirati, nadzirati i izvoditi stručne, razvojne i znanstvene projekte,
  • tumačiti socijalne aspekte građevinskih pothvata na kojima osoba radi te društveni kontekst u kojem se građenje događa,
  • preuzeti vodeću ulogu u poduzećima i istraživačkim organizacijama te pridonositi inovacijama,
  • razvijati granu građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala, uvažavajući spoznaje iz drugih znanstvenih disciplina,
  • protumačiti suradnicima svoje zamisli i projekte,
  • pronalaziti rješenja tehničkih i društvenih problema u radnoj sredini,
  • primijeniti stečena znanja na kreativan način pri donošenju odluka na odgovornim radnim mjestima,
  • raditi na međunarodnoj razini, uzimajući u obzir kulturne, jezične, socijalne i ekonomske utjecaje,
  • stalno pratiti novosti te se usavršavati u struci,
  • prihvatiti odgovornost za vlastite odluke,
  • prihvatiti zahtjeve drugih struka i biti spreman sudjelovati u interdisciplinarnim aktivnostima.
Osnovna literatura
  • Keller, M.: Održavanje cesta, Građevni godišnjak, HSIG, Zagreb, 2000.
  • Dragčević, V.; Korlaet, Ž.; Rukavina, T.:Katalog oštećenja asfaltnih kolnika, GF, Zagreb, 2004.
  • Domitrović, J. i Rukavina, T.: Bilješke s predavanja, 2022.
  • Pearson, D.: Deterioration and Maintenance of Pavements, Institution of Civil Engineers, London, 2012.
  • Mallick, R. B.; El-Korchi, T.: Pavement Engineering – Principles and Practice, CRC Press, London, 2009.
  • Janez Žmavc: Vzdržavanje cest, DRC, d.o.o., Ljubljana 2010.
Dopunska literatura
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda