Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
1. Pregled koncepata ekohidrologije i primijenjene hidrologije. Povezanost s inženjerskom hidrotehnikom i održivim upravljanjem vodama.
2. Metodološki pristupi: empirijski, konceptualni, fizikalni i "data-driven" modeli. Modeliranje na različitim vremenskim i prostornim skalama (od urbanih i ruralnih slivova, sve do međuregionalnih slivova).
3. Napredne metode analize hidroloških podataka: primjena wavelet transformacija i spektralnih metoda; multivarijatne i statističke metode (copula, PCA, functional clustering); analiza nelinearnosti i nestacionarnosti hidroloških nizova.
4. Rješenja utemeljena na prirodi (NbS) i održivo upravljanje hidrometeorološkim hazardima. Uloga NbS u smanjenju rizika od poplava i jačanju otpornosti urbanih područja. Restauracija poplavnih nizina i močvarnih ekosustava.
5. Analiza promjene korištenja zemljišta i utjecaja klimatskih promjena na vodne resurse.
6. Primijenjena ekohidrologija: interdisciplinarni projekti i studije slučaja.
Sadržaj seminara/vježbi
. Projektantske vježbe Ekohidrologija proučava interakcije između kruženja vode i ekoloških procesa u prirodnim i antropogenim sustavima. Posebna pažnja posvećuje se konceptu korištenja ekoloških procesa (npr. rješenja utemeljena u prirodu, engl. Nature-based Solutions) za poboljšanje kvalitete i kvantitete vode te za ublažavanje posljedica klimatskih promjena i degradacije okoliša.
Cilj je kroz projektantske vježbe osposobiti doktorande za znanstveno-istraživački rad i praktičnu primjenu ekohidroloških pristupa u planiranju i upravljanju vodnim resursima, zaštiti bioraznolikosti i razvoju inovativnih mjera za održivi razvoj.
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
kreiraju, analiziraju, vrednuju i prezentiraju nova teorijska znanja u područja znanstvenog istraživanja,
planiraju i organiziraju znanstveno istraživanje,
samostalno, istraživački i interdisciplinarno pristupaju problemima,
prikupljaju informacije o području istraživanja na temelju kritičkog čitanja i analize literature,
formuliraju metodologiju za provođenje znanstvenog istraživanja,
postavljaju znanstvenu hipotezu,
utvrđuju i po potrebi kreiraju najpogodnije metode za prikupljanje relevantnih podataka,
izabiru za primjenu i po potrebi konstruiraju instrumente za prikupljanje podataka,
izrađuju programe za prikupljanje podataka,
prikupljaju podatke,
vrednuju i izabiru najpovoljnije metode za obradu prikupljenih podataka,
kvalitativno i kvantitativno valoriziraju prikupljene podatke,
kritički prosuđuju rezultate obrade podataka,
donose pravilne sistematizacije i generalizacije,
potvrđuju ili odbacuju znanstvenu hipotezu,
donose zaključke,
kritički prosuđuju rezultate istraživanja,
donose preporuke za daljnja istraživanja,
prezentiraju pisano i usmeno rezultate istraživanja,
unutar načela znanstvene etike preuzimaju odgovornost za rezultate svojeg istraživanja,
kreativno i na istraživanju utemeljeno rješavaju složene društvene i gospodarske probleme,
kritički ocjenjuju rad drugih.
Osnovna literatura
Dopunska literatura
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.