Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Zavodi mdi-calendar-clock Raspored sati GRAD Nastava search apps mdi-login
Kemija u hidrotehnici
Chemistry in hydraulic engineering
2025/2026
6 ECTSa
Građevinarstvo (doktorski)
Građevinski fakultet
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija na studijima
Studij Modul Semestar Obavezan
Građevinarstvo (doktorski) 2 izborni
Građevinarstvo (doktorski) 1 izborni
Cilj kolegija
Moguć upis u sklopu horizontalne mobilnosti
Jezici izvođenja
Hrvatski
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Nakić Domagoj Nositelj
Vouk Dražen Nositelj
Licht Katarina Suradnik
Sadržaj predavanja
    1. Uvod (Uloga i značaj kemije u hidrotehnici; Uloga i značaj kemije u hidrotehnici)
    2. Fizikalno-kemijska svojstva vode (struktura i anomalije vode; pH, alkalitet, tvrdoća, oksidacijsko-redukcijski potencijal; otopljeni plinovi (O₂, CO₂, H₂S))
    3. Kemijski procesi u vodi (oksidacija i redukcija u vodenim sustavima; precipitacija i otapanje soli; adsorpcija, ionska izmjena i kompleksi u vodi)
    4. Kemijsko onečišćenje voda (Organska i anorganska onečišćenja (teški metali, pesticidi, farmaceutici); Eutrofikacija i kemijski pokazatelji kvalitete voda; Monitoring i analitičke metode)
    5. Kemijski procesi u pročišćavanju i obradi voda (Koagulacija i flokulacija; Biološko pročišćavanje; Dezinfekcija i nusprodukti dezinfekcije; Napredni oksidacijski procesi (ozon, UV, Fenton, fotokataliza))
    6. Kemijsko modeliranje u hidrotehnici (Ravnoteže u vodi i softveri za modeliranje; Primjeri simulacija u realnim hidrotehničkim projektima)
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
  • kreiraju, analiziraju, vrednuju i prezentiraju nova teorijska znanja u područja znanstvenog istraživanja,
  • planiraju i organiziraju znanstveno istraživanje,
  • samostalno, istraživački i interdisciplinarno pristupaju problemima,
  • prikupljaju informacije o području istraživanja na temelju kritičkog čitanja i analize literature,
  • formuliraju metodologiju za provođenje znanstvenog istraživanja,
  • postavljaju znanstvenu hipotezu,
  • utvrđuju i po potrebi kreiraju najpogodnije metode za prikupljanje relevantnih podataka,
  • izabiru za primjenu i po potrebi konstruiraju instrumente za prikupljanje podataka,
  • izrađuju programe za prikupljanje podataka,
  • prikupljaju podatke,
  • vrednuju i izabiru najpovoljnije metode za obradu prikupljenih podataka,
  • kvalitativno i kvantitativno valoriziraju prikupljene podatke,
  • kritički prosuđuju rezultate obrade podataka,
  • donose pravilne sistematizacije i generalizacije,
  • potvrđuju ili odbacuju znanstvenu hipotezu,
  • donose zaključke,
  • kritički prosuđuju rezultate istraživanja,
  • donose preporuke za daljnja istraživanja,
  • prezentiraju pisano i usmeno rezultate istraživanja,
  • unutar načela znanstvene etike preuzimaju odgovornost za rezultate svojeg istraživanja,
  • kreativno i na istraživanju utemeljeno rješavaju složene društvene i gospodarske probleme,
  • kritički ocjenjuju rad drugih.
Osnovna literatura
  • Snoeyink, V. L., Jenkins, D. (1980). Water Chemistry. John Wiley & Sons. Stumm, W., Morgan, J. J. (2012). Aquatic Chemistry. Wiley. Benjamin, M. M. (2014). Water Chemistry. Waveland Press.
Dopunska literatura
  • AWWA (2017). Water Quality & Treatment: A Handbook on Drinking Water. Drever, J. I. (1997). The Geochemistry of Natural Waters. Prentice Hall. Odabrani znanstveni radovi iz časopisa Water Research, Journal of Hydrology, Environmental Science & Technology.
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda