Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
1. Uvod (Uloga i značaj kemije u hidrotehnici; Uloga i značaj kemije u hidrotehnici)
2. Fizikalno-kemijska svojstva vode (struktura i anomalije vode; pH, alkalitet, tvrdoća, oksidacijsko-redukcijski potencijal;
otopljeni plinovi (O₂, CO₂, H₂S))
3. Kemijski procesi u vodi (oksidacija i redukcija u vodenim sustavima; precipitacija i otapanje soli; adsorpcija, ionska izmjena i kompleksi u vodi)
4. Kemijsko onečišćenje voda (Organska i anorganska onečišćenja (teški metali, pesticidi, farmaceutici); Eutrofikacija i kemijski pokazatelji kvalitete voda; Monitoring i analitičke metode)
5. Kemijski procesi u pročišćavanju i obradi voda (Koagulacija i flokulacija; Biološko pročišćavanje; Dezinfekcija i nusprodukti dezinfekcije; Napredni oksidacijski procesi (ozon, UV, Fenton, fotokataliza))
6. Kemijsko modeliranje u hidrotehnici (Ravnoteže u vodi i softveri za modeliranje; Primjeri simulacija u realnim hidrotehničkim projektima)
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
kreiraju, analiziraju, vrednuju i prezentiraju nova teorijska znanja u područja znanstvenog istraživanja,
planiraju i organiziraju znanstveno istraživanje,
samostalno, istraživački i interdisciplinarno pristupaju problemima,
prikupljaju informacije o području istraživanja na temelju kritičkog čitanja i analize literature,
formuliraju metodologiju za provođenje znanstvenog istraživanja,
postavljaju znanstvenu hipotezu,
utvrđuju i po potrebi kreiraju najpogodnije metode za prikupljanje relevantnih podataka,
izabiru za primjenu i po potrebi konstruiraju instrumente za prikupljanje podataka,
izrađuju programe za prikupljanje podataka,
prikupljaju podatke,
vrednuju i izabiru najpovoljnije metode za obradu prikupljenih podataka,
kvalitativno i kvantitativno valoriziraju prikupljene podatke,
kritički prosuđuju rezultate obrade podataka,
donose pravilne sistematizacije i generalizacije,
potvrđuju ili odbacuju znanstvenu hipotezu,
donose zaključke,
kritički prosuđuju rezultate istraživanja,
donose preporuke za daljnja istraživanja,
prezentiraju pisano i usmeno rezultate istraživanja,
unutar načela znanstvene etike preuzimaju odgovornost za rezultate svojeg istraživanja,
kreativno i na istraživanju utemeljeno rješavaju složene društvene i gospodarske probleme,
kritički ocjenjuju rad drugih.
Osnovna literatura
Snoeyink, V. L., Jenkins, D. (1980). Water Chemistry. John Wiley & Sons.
Stumm, W., Morgan, J. J. (2012). Aquatic Chemistry. Wiley.
Benjamin, M. M. (2014). Water Chemistry. Waveland Press.
Dopunska literatura
AWWA (2017). Water Quality & Treatment: A Handbook on Drinking Water.
Drever, J. I. (1997). The Geochemistry of Natural Waters. Prentice Hall.
Odabrani znanstveni radovi iz časopisa Water Research, Journal of Hydrology, Environmental Science & Technology.
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.