Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Zavodi mdi-calendar-clock Raspored sati GRAD Nastava search apps mdi-login
Stijensko inženjerstvo
Rock engineering
2025/2026
6 ECTSa
Građevinarstvo (doktorski)
Zavod za geotehniku
2. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija na studijima
Studij Modul Semestar Obavezan
Građevinarstvo (doktorski) 2 izborni
Cilj kolegija
Moguć upis u sklopu horizontalne mobilnosti
Jezici izvođenja
Hrvatski
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Seminar
45 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Librić Lovorka Nositelj
Kovačević Meho-Saša Nositelj
Sadržaj predavanja
    1. Razvoj stijenskog inženjerstva.
    2. Uvjeti za odabir odgovarajućih projektnih kriterija i stupnja sigurnosti za izvođenje radova u stijeni.
    3. Teorija i analiza primarnih i sekundarnih naprezanja u stijenskom masivu
    4. Numeričke metode u stijenskom inženjerstvu: metoda graničnih elemenata, metoda konačnih elemenata, metoda konačnih diferencija, hibridni pristup, dvo-dimenzionalne i trodimenzionalne analize.
    5. Problemi tečenja podzemne vode u stijenskom inženjerstvu.
    6. Značaj čvrstoće i deformabilnosti stijenske mase,
    7. Klasifikacije stijenske mase
    8. Značaj analitičkih odnosno empirijskih modela
    9. Značaj ojačanja stijenske mase
    10. Tuneli u slabim stijenama: određivanje posmine čvrstoće diskonituiteta, analiza ispadanja blokova i višefazni iskop.
    11. Upotreba mlaznog betona u osiguranju podzemnih iskopa
    12. Tehnologija izvođenja mlaznog betona,.
    13. Primjena mikroarmiranog mlaznog betona
    14. Identifikacija rizika, analiza rizika te odgovori na rizike u stijenskom inženjerstvu.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
  • kreiraju, analiziraju, vrednuju i prezentiraju nova teorijska znanja u područja znanstvenog istraživanja,
  • planiraju i organiziraju znanstveno istraživanje,
  • samostalno, istraživački i interdisciplinarno pristupaju problemima,
  • prikupljaju informacije o području istraživanja na temelju kritičkog čitanja i analize literature,
  • formuliraju metodologiju za provođenje znanstvenog istraživanja,
  • postavljaju znanstvenu hipotezu,
  • utvrđuju i po potrebi kreiraju najpogodnije metode za prikupljanje relevantnih podataka,
  • izabiru za primjenu i po potrebi konstruiraju instrumente za prikupljanje podataka,
  • izrađuju programe za prikupljanje podataka,
  • prikupljaju podatke,
  • vrednuju i izabiru najpovoljnije metode za obradu prikupljenih podataka,
  • kvalitativno i kvantitativno valoriziraju prikupljene podatke,
  • kritički prosuđuju rezultate obrade podataka,
  • donose pravilne sistematizacije i generalizacije,
  • potvrđuju ili odbacuju znanstvenu hipotezu,
  • donose zaključke,
  • kritički prosuđuju rezultate istraživanja,
  • donose preporuke za daljnja istraživanja,
  • prezentiraju pisano i usmeno rezultate istraživanja,
  • unutar načela znanstvene etike preuzimaju odgovornost za rezultate svojeg istraživanja,
  • kreativno i na istraživanju utemeljeno rješavaju složene društvene i gospodarske probleme,
  • kritički ocjenjuju rad drugih.
Osnovna literatura
Dopunska literatura
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda