Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Zavodi mdi-calendar-clock Raspored sati GRAD Nastava search apps mdi-login
MATEMATIKA 3
MATHEMATICS 3
2025/2026
7.5 ECTSa
Građevinarstvo (diplomski)
Zavod za matematiku
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija na studijima
Studij Modul Semestar Obavezan
Građevinarstvo (diplomski) Materijali 1 izborni
Građevinarstvo (diplomski) Teorija i modeliranje konstrukcija 1 obavezan
Građevinarstvo (diplomski) Hidrotehnika 1 izborni
Građevinarstvo (diplomski) Organizacija građenja 1 izborni
Građevinarstvo (diplomski) Prometnice 1 izborni
Građevinarstvo (diplomski) Konstrukcije 1 izborni
Građevinarstvo (diplomski) Geotehnika 1 izborni
Cilj kolegija
stjecanje teorijskih znanja o osnovnim linearnim modelima matematičke fizike i njihovoj primjeni u građevinarstvu, stjecanje osnovnih praktičnih znanja i vještina za analitičko i numeričko rješavanje takvih modela.
Moguć upis u sklopu horizontalne mobilnosti
Jezici izvođenja
Hrvatski
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Auditorne vježbe
30 sati
Predavanja
45 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Škreb Kristina Ana Nositelj Predavanja
Auditorne vježbe
7
15
3
2
1
1
Čuljak Vera Nositelj
Došlić Tomislav Nositelj Predavanja 8 3 1
Podrug Luka Suradnik Auditorne vježbe 15 2 1
Sadržaj predavanja
    1. Ponavljanje sadržaja iz matematičke analize.
    2. Ponavljanje sadržaja iz linearne algebre.
    3. 3. Fourierov red.
    4. Rubni problem za ravnotežu žice.
    5. Valna jednadžba. Rubni problem za poprečne oscilacije žice.
    6. Fourierova metoda za valnu jednadžbu.
    7. Jednadžba provođenja topline. Rubni problem za za provođenje topline kroz štap. Fourierova metoda.
    8. Laplaceova jednadžba. Harmoničke funkcije i njihova svojstva. Rubni problemi za ravnotežu membrane. Fourierova metoda.
    9. Poissonova jednadžba. Rubni problemi za oscilacije membrane. Fourierova metoda.
    10. Numeričke metode za obične diferencijalne jednadžbe - Cauchyjev problem. Eulerova metoda. Metoda Runge-Kutta.
    11. KOLOKVIJ
    12. Numeričke metode za obične diferencijalne jednadžbe – rubni problem ravnoteže žice u sredstvu s otporom. Metoda konačnih diferencija.
    13. Numeričke metode za parcijalne diferencijalne jednadžbe – rubni problem oscilacije žice i provođenje topline kroz štap. Metoda konačnih razlika (metoda mreže).
    14. Numeričke metode za parcijalne diferencijalne jednadžbe – rubni problem ravnoteže membrane. Metoda konačnih razlika.
    15. Metoda konačnih elemenata.
Sadržaj seminara/vježbi
    1. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    2. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    3. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    4. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    5. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    6. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    7. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    8. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    9. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    10. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    11. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    12. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    13. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    14. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
    15. Auditorne vježbe
    Vježbe prate predavanja.
Ishodi učenja kolegija
  • razumijevanje uvjeta i ograničenja primjenjivosti linearnih modela,
  • sposobnost prepoznavanja i odabira prikladnog modela,
  • sposobnost rješavanja jednostavnijih modela, analitički i/ili numerički,
  • sposobnost kvalitativne analize rješenja.
Ishodi učenja programa
  • sveobuhvatno razumjeti opće fenomene i probleme građevinarstva, a posebno one u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • pokazati visok stupanj profesionalnog znanja i ponašanja u građevinarstvu,
  • primijeniti stečena znanja i vještine pri planiranju, projektiranju, građenju, nadziranju i održavanju složenih građevinskih konstrukcija, zahvata i sustava u grani svoje specijalizacije sa stanovišta stabilnosti, sigurnosti, uporabivosti, zaštite okoliša i troškova,
  • primijeniti stečene vještine i potrebna znanja na prepoznavanje, formuliranje i analiziranje problema te pronaći jedno ili više prihvatljivih rješenja u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • prihvatiti analitički pristup radu, utemeljen na širem poznavanju znanosti,
  • planirati, nadzirati i izvoditi stručne, razvojne i znanstvene projekte,
  • tumačiti socijalne aspekte građevinskih pothvata na kojima osoba radi te društveni kontekst u kojem se građenje događa,
  • preuzeti vodeću ulogu u poduzećima i istraživačkim organizacijama te pridonositi inovacijama,
  • razvijati granu građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala, uvažavajući spoznaje iz drugih znanstvenih disciplina,
  • protumačiti suradnicima svoje zamisli i projekte,
  • pronalaziti rješenja tehničkih i društvenih problema u radnoj sredini,
  • primijeniti stečena znanja na kreativan način pri donošenju odluka na odgovornim radnim mjestima,
  • raditi na međunarodnoj razini, uzimajući u obzir kulturne, jezične, socijalne i ekonomske utjecaje,
  • stalno pratiti novosti te se usavršavati u struci,
  • prihvatiti odgovornost za vlastite odluke,
  • prihvatiti zahtjeve drugih struka i biti spreman sudjelovati u interdisciplinarnim aktivnostima.
Osnovna literatura
  • T. Došlić, D. Pokaz, T. Slijepčević-Manger, K. A. Škreb, Matematika 3, interna skripta GF.
  • T. Slijepčević-Manger, Zbirka zadataka iz Matematike 3, interna skripta GF.
  • E. Kreyszig, Advanced Engineering Mathematics, John Wiley and Sons Ltd.,1999.
  • F. Scheid, Numerical Analysis, Schaum's Outline Series in Mathematics, McGraw-Hill Book.1.
Dopunska literatura
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda