Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Zavodi mdi-calendar-clock Raspored sati GRAD Nastava search apps mdi-login
POVIJEST GRADITELJSTVA
HISTORY OF BUILDING
2025/2026
3 ECTSa
Građevinarstvo (prijediplomski)
Samostalna katedra za zgradarstvo
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija na studijima
Studij Modul Semestar Obavezan
Građevinarstvo (prijediplomski) 1 izborni
Cilj kolegija
Upoznati studente s razvojem graditeljstva, naročito sa stajališta razvoja konstruktivnih rješenja i materijala.
Moguć upis u sklopu horizontalne mobilnosti
Jezici izvođenja
Hrvatski, engleski
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Bašić Silvio Nositelj
Sladoljev Marinko Nositelj
Sadržaj predavanja
    1. Uvodno predavanje
    2. Graditeljstvo kao samostalni proces, konstruktivni elementi, povijesna uvjetovanost oblika
    3. Graditeljstvo Mezopotamije i Egipta
    4. Graditeljstvo Egeje i Grčke
    5. Graditeljstvo Rima
    6. Graditeljstvo Antike u Hrvatskoj
    7. 1. kolokvij
    8. Graditeljstvo kasne antike i ranog kršćanstva
    9. Graditeljstvo Srednjeg vijeka: predromanika, romanika i gotika
    10. Novi vijek I - humanizam i renesansa
    11. Novi vijek I - barok i klasicizam
    12. Novi vijek II. - Temelji nove arhitekture
    13. Sadašnjost, strujanja i tendencije
    14. 2. kolokvij
    15. Popravni kolokvij
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • pratiti stručnu literaturu te primjenjivati stečena znanja u daljnjem usavršavanju,
  • koristiti stečena znanja u inženjerskim analizama i metodologiji rada,
  • razlikovati pretpostavke, argumente i rješenja u inženjerskom radu,
  • oblikovati i kreativno primijeniti stečena znanja u praksi,
  • prezentirati stručne teme.
Ishodi učenja programa
  • prepoznati i opisati inženjerske probleme,
  • prepoznati interakciju između projektiranja, građenja, marketinga, zahtjeva korisnika i uklanjanja građevine,
  • razumjeti utjecaje građevinarstva na društvo i okolinu,
  • primjenjivati znanja iz matematike, znanosti i tehnologije u građevinarstvu,
  • pripremati i provoditi eksperimente te analizirati i interpretirati rezultate,
  • koristiti se uobičajenim računarskim alatima za provedbu proračuna i simulacija,
  • projektirati konstrukcije na osnovnoj razini,
  • dimenzionirati manje građevinske konstrukcije na statička opterećenja,
  • kritički ocjenjivati argumente, pretpostavke, koncepte i podatke pri donošenju odluka te rješavati inženjerske probleme na kreativan način,
  • sudjelovati kao suradnik u planiranju, projektiranju, izvođenju, nadziranju i održavanju većih građevinskih zahvata,
  • voditi manje građevinske zahvate,
  • razmjenjivati informacije, ideje, probleme i rješenja sa stručnim i laičkim osobama,
  • surađivati u stručnim skupinama i prilagođavati se zahtjevima radne okoline,
  • koristiti se uobičajenim računarskim alatima za izradu dokumenata, prezentacija i internet-stranica,
  • primijeniti stečena znanja i navike u daljnjem stručnom i akademskom obrazovanju,
  • prilagođavati se promjenama u tehnologiji i metodama rada u sklopu cjeloživotnog obrazovanja,
  • pokazati moralni i etički stav u rješavanju inženjerskih problema.
Osnovna literatura
  • 1. Muller W., Vogel G.: „Atlas arhitekture 1 & 2“, Golden marketnig, 1999.
  • 2. Janson H. W., POVIJEST UMJETNOSTI, Stanek d.o.o., 2004.
  • 3. dr.sc. S. Bašić, dr.sc. N. Vezilić, M. Sladoljev – interna skripta i separati predavanja /e-learning
  • 4. Addis B., "Building: 3000 Years of Design Engineering and Construction", Phaidon, 2007.
Dopunska literatura
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda