Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Zavodi mdi-calendar-clock Raspored sati GRAD Nastava search apps mdi-login
SOCIOLOGIJA RADA I PROFESIONALNA ETIKA
SOCIOLOGY OF WORK AND PROFESSIONAL ETHICS
2025/2026
3 ECTSa
Građevinarstvo (prijediplomski)
Zavod za organizaciju, tehnologiju i menadžment
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija na studijima
Studij Modul Semestar Obavezan
Građevinarstvo (prijediplomski) 1 izborni
Cilj kolegija
Temeljni cilj nastave je osposobljavanje budućih građevinskih inženjera za rješavanje međuljudskih problema na radnom mjestu. Zbog toga predmet Sociologija rada pruža uvid u osnovna znanja iz psihologije i sociologije primijenjenih na problematiku rada. Cjelokupno gradivo prilagođeno je specifičnostima građevinske struke. Dok se drugi kolegiji na Građevinskom fakultetu prvenstveno bave tehnologijom građevinarstva, ovaj predmet treba osposobiti građevinske inženjere da uspješno upravljaju ljudima, da adekvatno formiraju radne grupe, te da budu u stanju formirati pozitivne međuljudske odnose na radnom mjestu, što u konačnici omogućava značajno povećanje produktivnosti rada. Uz to, kolegij daje osnovna znanja iz problematike profesionalne etike. Kroz diskusije sa studentima analizirat će se povezanosti između poslovne efikasnosti i poštivanja principa poslovne etike.
Moguć upis u sklopu horizontalne mobilnosti
Jezici izvođenja
Hrvatski
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Antić Miljenko Nositelj
Sadržaj predavanja
    1. Uvodno predavanje.
    2. Temeljnih pojmovi iz sociologije rada.
    3. Povijest rada.
    4. Klasične teorije o organizaciji rada.
    5. Eksperimenti Eltona Maya.
    6. Odabir radnika.
    7. Radna motivacija, nagrađivanje i kažnjavanje radnika.
    8. Radna karijera.
    9. Specifičnosti rada u građevinarstvu.
    10. Profesionalizam.
    11. Profesionalna i poslovna etika.
    12. Etika studiranja i etika znanstvenog rada.
    13. Poslovna etika i profit.
    14. Etika građevinskih inženjera, završno predavanje.
    15. 2. kolokvij.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • poznavanje suvremenih trendova u radu,
  • poznavanje pravilnih metoda selekcije radnika,
  • poznavanje metoda motiviranja radnika,
  • poznavanje temeljnih principa profesionalne etike građevinskih inženjera.
Ishodi učenja programa
  • prepoznati i opisati inženjerske probleme,
  • prepoznati interakciju između projektiranja, građenja, marketinga, zahtjeva korisnika i uklanjanja građevine,
  • razumjeti utjecaje građevinarstva na društvo i okolinu,
  • primjenjivati znanja iz matematike, znanosti i tehnologije u građevinarstvu,
  • pripremati i provoditi eksperimente te analizirati i interpretirati rezultate,
  • koristiti se uobičajenim računarskim alatima za provedbu proračuna i simulacija,
  • projektirati konstrukcije na osnovnoj razini,
  • dimenzionirati manje građevinske konstrukcije na statička opterećenja,
  • kritički ocjenjivati argumente, pretpostavke, koncepte i podatke pri donošenju odluka te rješavati inženjerske probleme na kreativan način,
  • sudjelovati kao suradnik u planiranju, projektiranju, izvođenju, nadziranju i održavanju većih građevinskih zahvata,
  • voditi manje građevinske zahvate,
  • razmjenjivati informacije, ideje, probleme i rješenja sa stručnim i laičkim osobama,
  • surađivati u stručnim skupinama i prilagođavati se zahtjevima radne okoline,
  • koristiti se uobičajenim računarskim alatima za izradu dokumenata, prezentacija i internet-stranica,
  • primijeniti stečena znanja i navike u daljnjem stručnom i akademskom obrazovanju,
  • prilagođavati se promjenama u tehnologiji i metodama rada u sklopu cjeloživotnog obrazovanja,
  • pokazati moralni i etički stav u rješavanju inženjerskih problema.
Osnovna literatura
  • Antić, Miljenko. 2016. Sociologija rada i profesionalna etika, Elektronski udžbenik.
Dopunska literatura
  • Haladin, Stjepan. 1993. Tehnologija i organizacija: uvod u sociologiju rada i organizacije. Zagreb: Društvo za organizaciju građenja Republike Hrvatske.
  • Jennings, Marianne M. 2006. Business Ethics: Case Studies and Selected Readings. Eagan, USA: Thomson West.
  • Haladin, Stjepan i Miljenko Antić. 2004. Društvene znanosti u obrazovanju građevinskih inženjera, Građevinar 56 (11), Zagreb, str. 690-692.
  • Vecchio, Robert P. 2003. Organizational behavior: core concepts. Mason, Ohio: Thomson/South-Western.
  • Dienhart, John W. 2000. Business, Institutions and Ethics: A Text with Cases and Readings. Oxford University Press.
  • Dessler, Gary. 2005. Human Resource Management. Upper Saddle River, USA: Pearson Education.
  • Kendall, Dina. 2002. Sociology in Our Times: The Essentials. Belmont, USA: Wadsworth.
  • Miller, D.C. i V.H. Form. 1966. Industrijska sociologija. Zagreb: Panorama.
  • Taylor, Frederick Winslow. 1967. Naučno upravljanje. Beograd: Rad.
  • Šporer, Željka. 1990. Sociologija profesije: ogled o društvenoj uvjetovanosti profesionalizacije. Zagreb: Sociološko društvo Hrvatske.
  • Parkinson, C. Northcote i M.K. Rustomji. 1984. Biblija za menadžere. Zagreb: Privredni vjesnik.
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda