Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Da uvede i zainteresira studente za struku njihova budućeg zvanja – graditeljstvo. Da omogući studentima da već na početku studija počnu svoje usmjeravanje u neki dio graditeljstva, odnosno smjer na kasnijim godinama studija.
2. Uvod: temeljni zahtjevi. Povijesni osvrt – 1. dio.
3. Povijesni osvrt – 2. dio. Graditeljski poziv.
4. Strukture u prirodi. Nosivi elementi građevina – 1. dio.
5. Nosivi elementi građevina – 2. dio.
6. Gradiva. Metode građenja.
7. Konstrukcije.
8. 1. kolokvij.
9. Prometnice.
10. Hidrotehničke i geotehničke građevine.
11. Kako nastaje građevina.
12. Gospodarenje građevinama. Održivi razvoj. Digitalizacija u građevinarstvu.
13. Propisi i norme. Etika inženjerskog poziva.
14. 2. kolokvij.
15. Osobiti dometi u graditeljstvu. Dosezi hrvatskog graditeljstva.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
studenti će steći temeljit uvid u veoma opsežnu i sveprisutnu ljusku djelatnost – graditeljstvo,
studenti će naučiti i ponijeti dalje razlaganje graditeljskih djelatnosti na sastavnice,
studenti će naučiti što je element, što je oblik, kako ih prepoznati i povezati, dati im smisao i važnost u razmjerima koje zaslužuju,
studenti će znati ocijeniti pojedina dostignuća te ih vrednovati u kontekstu ukupnih ostvarenja na području graditeljstva.
Ishodi učenja programa
sudjelovati kao suradnik u planiranju, projektiranju, izvođenju, nadziranju i održavanju većih građevinskih zahvata,
voditi manje građevinske zahvate,
razmjenjivati informacije, ideje, probleme i rješenja sa stručnim i laičkim osobama,
surađivati u stručnim skupinama i prilagođavati se zahtjevima radne okoline,
koristiti se uobičajenim računarskim alatima za izradu dokumenata, prezentacija i internet-stranica,
primijeniti stečena znanja i navike u daljnjem stručnom i akademskom obrazovanju,
prilagođavati se promjenama u tehnologiji i metodama rada u sklopu cjeloživotnog obrazovanja,
pokazati moralni i etički stav u rješavanju inženjerskih problema.
prepoznati i opisati inženjerske probleme,
prepoznati interakciju između projektiranja, građenja, marketinga, zahtjeva korisnika i uklanjanja građevine,
razumjeti utjecaje građevinarstva na društvo i okolinu,
primjenjivati znanja iz matematike, znanosti i tehnologije u građevinarstvu,
pripremati i provoditi eksperimente te analizirati i interpretirati rezultate,
koristiti se uobičajenim računarskim alatima za provedbu proračuna i simulacija,
projektirati konstrukcije na osnovnoj razini,
dimenzionirati manje građevinske konstrukcije na statička opterećenja,
kritički ocjenjivati argumente, pretpostavke, koncepte i podatke pri donošenju odluka te rješavati inženjerske probleme na kreativan način,
Osnovna literatura
Radić, J.: Uvod u graditeljstvo, Školska knjiga, Zagreb, 2016.
Bleiziffer, J.: Materijali s predavanja u ak. god. 2025./26. objavljeni u sustavu za e-učenje
Merlin.
Dopunska literatura
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.