Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Zavodi mdi-calendar-clock Raspored sati GRAD Nastava search apps mdi-login
BIOLOŠKE VODOGRADNJE
VEGETATIVE WATER FACILITIES
2025/2026
6 ECTSa
Građevinarstvo (diplomski)
Zavod za hidrotehniku
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija na studijima
Studij Modul Semestar Obavezan
Građevinarstvo (diplomski) Hidrotehnika 4 izborni
Cilj kolegija
Stjecanje teorijskih i praktičnih znanja iz područja bioloških vodogradnji koja obuhvaćaju: način primjene vodnog bilja u planiranju i projektiranju riječnih korita; analizu utjecaja vodnog bilja na vodni režim, protočnost i stabilnost korita te utjecaj na očuvanje i zaštitu vodotoka.
Moguć upis u sklopu horizontalne mobilnosti
Jezici izvođenja
Hrvatski
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Projektantske vježbe
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Gilja Gordon Nositelj Predavanja
Projektantske vježbe
5
5
2
2
1
1
Harasti Antonija Nositelj Predavanja
Projektantske vježbe
4
4
2
2
1
1
Sadržaj predavanja
    1. Podloge za planiranje i projektiranje bioloških vodogradnji.
    2. Parametarske metode opisa topografije sliva i riječne morfologije.
    3. Geomorfologija i fizička staništa.
    4. Zaštita korita i obala od erozivnog djelovanja toka biljnim pojasom.
    5. Suvremene metode i tehnike za renaturalizaciju vodotoka.
    6. Pravni i administrativni aspekti projekata renaturalizacije vodotoka u EU.
    7. Dimenzioniranje bioloških vodogradnji.
    8. Dinamika brzaca i bazena u malim vodotocima.
    9. Usporedba bioloških i masivnih vodogradnji.
    10. Praćenje i ocjena učinkovitosti projekata renaturalizacije vodotoka.
    11. Koraci i dionici u provedbi projekata renaturalizacije vodotoka.
    12. Hidraulički uvjeti toka u području fleksibilne vegetacije.
    13. Dopuštene brzine u prirodnom koritu.
    14. Primjer renaturalizacije malih i planinskih potoka.
    15. Primjeri dobre prakse renturalizacije velikih rijeka.
Sadržaj seminara/vježbi
    1. Projektantske vježbe
    Obrada topografskih podloga odabranog vodotoka.
    2. Projektantske vježbe
    Obrada topografskih podloga odabranog vodotoka.
    3. Projektantske vježbe
    Geomorfološka karakterizacija vodotoka.
    4. Projektantske vježbe
    Geomorfološka karakterizacija vodotoka.
    5. Projektantske vježbe
    Morfološki opis vodotoka.
    6. Projektantske vježbe
    Morfološki opis vodotoka.
    7. Projektantske vježbe
    Ocjena postojećeg stanja vodotoka.
    8. Projektantske vježbe
    Ocjena postojećeg stanja vodotoka.
    9. Projektantske vježbe
    Odabir i postavljanje bioloških vodogradnji u korito.
    10. Projektantske vježbe
    Odabir i postavljanje bioloških vodogradnji u korito.
    11. Projektantske vježbe
    Odabir i postavljanje bioloških vodogradnji u korito.
    12. Projektantske vježbe
    Analiza utjecaja bioloških vodogradnji na očuvanje i zaštitu vodotoka.
    13. Projektantske vježbe
    Analiza utjecaja bioloških vodogradnji na očuvanje i zaštitu vodotoka.
    14. Projektantske vježbe
    Verifikacija odabranih rješenja tehno-ekonomskom analizom.
    15. Projektantske vježbe
    Verifikacija odabranih rješenja tehno-ekonomskom analizom.
Ishodi učenja kolegija
  • objasniti različita rješenja uređenja vodotoka temeljena na principima bioloških vodogradnji,
  • prepoznati osnovne vrste vodenog bilja koje se koristi u biološkim vodogradnjama te izabrati najbolje vrste za određene projektne probleme,
  • procijeniti utjecaj određenih rješenja bioloških vodogradnji na hidrauličke karakteristike korita,
  • usporediti biološke i masivne vodogradnje,
  • prezentirati primjer bioloških vodogradnji uz kritičku procjenu projekta
Ishodi učenja programa
  • sveobuhvatno razumjeti opće fenomene i probleme građevinarstva, a posebno one u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • pokazati visok stupanj profesionalnog znanja i ponašanja u građevinarstvu,
  • primijeniti stečena znanja i vještine pri planiranju, projektiranju, građenju, nadziranju i održavanju složenih građevinskih konstrukcija, zahvata i sustava u grani svoje specijalizacije sa stanovišta stabilnosti, sigurnosti, uporabivosti, zaštite okoliša i troškova,
  • primijeniti stečene vještine i potrebna znanja na prepoznavanje, formuliranje i analiziranje problema te pronaći jedno ili više prihvatljivih rješenja u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • prihvatiti analitički pristup radu, utemeljen na širem poznavanju znanosti,
  • planirati, nadzirati i izvoditi stručne, razvojne i znanstvene projekte,
  • tumačiti socijalne aspekte građevinskih pothvata na kojima osoba radi te društveni kontekst u kojem se građenje događa,
  • preuzeti vodeću ulogu u poduzećima i istraživačkim organizacijama te pridonositi inovacijama,
  • razvijati granu građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala, uvažavajući spoznaje iz drugih znanstvenih disciplina,
  • protumačiti suradnicima svoje zamisli i projekte,
  • pronalaziti rješenja tehničkih i društvenih problema u radnoj sredini,
  • primijeniti stečena znanja na kreativan način pri donošenju odluka na odgovornim radnim mjestima,
  • raditi na međunarodnoj razini, uzimajući u obzir kulturne, jezične, socijalne i ekonomske utjecaje,
  • stalno pratiti novosti te se usavršavati u struci,
  • prihvatiti odgovornost za vlastite odluke,
  • prihvatiti zahtjeve drugih struka i biti spreman sudjelovati u interdisciplinarnim aktivnostima.
Osnovna literatura
  • Brierley, G.J. & Fryirs, K.A. (2005): Geomorphology and River Management - Applications of the River Styles Framework, Blackwell Science Ltd, 398.
  • Schiff, R., MacBroom, J.G. & Armstrong Bonin, J. (2007): Guidelines for Naturalized River Channel Design and Bank Stabilization. NHDES-R-WD-06-37. New Hampshire Department of Environmental Services and the New Hampshire Department of Transportation, 280.
  • Doll, B.A., Grabow, G.L., Hall, K.R., Halley, J., Harman, W.A., Jennings, G.D., Wise, D.E. (2003): Stream Restoration: A Natural Channel Design Handbook, North Carolina Stream Restoration Institute, 128.
  • NRCS 654: (2007) Stream restoration design, U.S. Department of Agriculture, 660.
Dopunska literatura
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda