Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Zavodi mdi-calendar-clock Raspored sati GRAD Nastava search apps mdi-login
POSLOVNE STRATEGIJE GRAĐEVINSKIH PODUZEĆA
BUSINESS STRATEGIES FOR CONSTRUCTION COMPANIES
2025/2026
4.5 ECTSa
Građevinarstvo (diplomski)
Zavod za organizaciju, tehnologiju i menadžment
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija na studijima
Studij Modul Semestar Obavezan
Građevinarstvo (diplomski) Organizacija građenja 4 obavezan
Cilj kolegija
Upoznati studente s pojmom strategije, prikazati poslovno okruženje i faktore koji utječu na poslovanje građevinskih poduzeća, analizirati poslovnu etiku u građevinarstvu, analizirati okruženje u kojem građevinska poduzeća djeluju te upoznati studente s vrstama strategija.
Moguć upis u sklopu horizontalne mobilnosti
Jezici izvođenja
Hrvatski
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
45 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Lovrenčić Butković Lana Nositelj
Sadržaj predavanja
    1. Uvodna razmatranja.
    2. 1. Definicija strategije.
    3. 2. Misija, vizija i ciljevi poduzeća.
    4. 3. Poslovno okruženje građevinskih poduzeća.
    5. 4. Faktori djelovanja na poslovanje građevinskih poduzeća.
    6. 5. Analiza okoline građevinskih poduzeća.
    7. 6. Društveno odgovorno poslovanje građevinskih poduzeća.
    8. 1. KOLOKVIJ. 7. Formuliranje strategije građevinskih poduzeća.
    9. 7.1. Korporacijska strategija i portfolio analiza.
    10. 7.2. Generičke/poslovne strategije.
    11. 7.3. Funkcijske strategije.
    12. 7.3.1. Marketinška strategija.
    13. 8. Strategije izlaska na strana tržišta građevinskih poduzeća.
    14. 9. Implementacija i kontrola strategije.
    15. 2. KOLOKVIJ.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • objasniti pojam poslovne strategije poduzeća, proces formuliranja strategije te definirati razine strategije,
  • formulirati misiju, viziju i ciljeve poduzeća,
  • opisati poslovno okruženje i faktore koji utječu na poslovanje građevinskih poduzeća,
  • izraditi SWOT analizu i Stakeholder analizu,
  • formulirati poslovnu strategiju poduzeća – korporacijsku, generičku, funkcijsku, te marketinšku strategiju.
Ishodi učenja programa
  • sveobuhvatno razumjeti opće fenomene i probleme građevinarstva, a posebno one u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • pokazati visok stupanj profesionalnog znanja i ponašanja u građevinarstvu,
  • primijeniti stečena znanja i vještine pri planiranju, projektiranju, građenju, nadziranju i održavanju složenih građevinskih konstrukcija, zahvata i sustava u grani svoje specijalizacije sa stanovišta stabilnosti, sigurnosti, uporabivosti, zaštite okoliša i troškova,
  • primijeniti stečene vještine i potrebna znanja na prepoznavanje, formuliranje i analiziranje problema te pronaći jedno ili više prihvatljivih rješenja u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • prihvatiti analitički pristup radu, utemeljen na širem poznavanju znanosti,
  • planirati, nadzirati i izvoditi stručne, razvojne i znanstvene projekte,
  • tumačiti socijalne aspekte građevinskih pothvata na kojima osoba radi te društveni kontekst u kojem se građenje događa,
  • preuzeti vodeću ulogu u poduzećima i istraživačkim organizacijama te pridonositi inovacijama,
  • razvijati granu građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala, uvažavajući spoznaje iz drugih znanstvenih disciplina,
  • protumačiti suradnicima svoje zamisli i projekte,
  • pronalaziti rješenja tehničkih i društvenih problema u radnoj sredini,
  • primijeniti stečena znanja na kreativan način pri donošenju odluka na odgovornim radnim mjestima,
  • raditi na međunarodnoj razini, uzimajući u obzir kulturne, jezične, socijalne i ekonomske utjecaje,
  • stalno pratiti novosti te se usavršavati u struci,
  • prihvatiti odgovornost za vlastite odluke,
  • prihvatiti zahtjeve drugih struka i biti spreman sudjelovati u interdisciplinarnim aktivnostima.
Osnovna literatura
  • Osnove ekonomike za graditelje, Mariza Katavić, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb, 2009.
  • Strateški menadžment, Marijan Cingula, Darko Tipurić, Marin Buble, Marčelo Dujanić, Želimir Dulčić, Marli Gonan Božac, Lovorka Galetić, Franjo Ljubić, Sanja Pfeifer, Sinergija, Zagreb, 2005.
  • predavanja (materijali na Merlinu)
Dopunska literatura
  • Iluzija strategije, Darko Tipurić, Sinergija, Zagreb, 2014.
  • Menadžment, H.Weihrich, H.Koontz, (deseto izdanje) MATE d.o.o. Zagreb 1998.
  • Management for the Construction Industry, Stephen Lavender, Longman and The Chartered Institute of Building, Eseex, England 1996.
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda