Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Zavodi mdi-calendar-clock Raspored sati GRAD Nastava search apps mdi-login
GEOTEHNIČKI LABORATORIJ
GEOTECHNICAL LABORATORY
2025/2026
7.5 ECTSa
Građevinarstvo (diplomski)
Zavod za geotehniku
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija na studijima
Studij Modul Semestar Obavezan
Građevinarstvo (diplomski) Geotehnika 3 obavezan
Cilj kolegija
Stjecanje teorijskih znanja o fizikalno-mehaničkim karakteristikama tla i stijene koje se mogu odrediti ispitivanjima u laboratoriju. Stjecanje teorijskih i praktičnih znanja o proceduri i metodologiji ispitivanja u laboratoriju. Stjecanje znanja o tumačenju i načinu prikaza rezultata laboratorijskih ispitivanja.
Moguć upis u sklopu horizontalne mobilnosti
Jezici izvođenja
Hrvatski
Preduvjeti
Norma kolegija
Laboratorijske vježbe
45 sati
Predavanja
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Jurić Kaćunić Danijela Nositelj
Cvetković Mladen Suradnik
Car Marijan Suradnik
Baletić Doria Suradnik
Sadržaj predavanja
    1. Uloga laboratorija u geotehničkom inženjerstvu.
    2. Klasifikacija tla.
    3. Vlažnost tla.
    4. Gustoća tla.
    5. Gustoća čvrstih čestica.
    6. Granulometrijski sastav tla.
    7. Granice konzistencije.
    8. Edometarski pokusi.
    9. Pokusi izravnog smicanja.
    10. Pokus padajućeg šiljka – nedrenirana čvrstoća tla.
    11. Pokus jednoosnog tlaka.
    12. Nekonsolidirani nedrenirani troosni pokus.
    13. Konsolidirani troosni pokus.
    14. Propusnost tla.
    15. Zbijenost tla.
Sadržaj seminara/vježbi
    1. Nepoznato
    Uvod u geotehnički laboratorij.
    2. Nepoznato
    Klasificiranje tla prema: USDA, AASHTO, USCS, BSCS, AC, Jedinjstvenoj i ESCS klasifikaciji tla.
    3. Nepoznato
    Određivanje vlažnosti tla prema HRS CEN ISO/TS 17892-1.
    4. Nepoznato
    Određivanje gustoće tla prema HRS CEN ISO/TS 17892-2: metoda mjerenja dimenzija, metoda potapanja u vodi i metoda istisnute tekućine.
    5. Nepoznato
    Određivanje gustoće čvrstih čestica tla prema HRS CEN ISO/TS 17892-3.
    6. Nepoznato
    Određivanje granulometrijskog sastava tla prema HRS CEN ISO/TS 17892-4: metoda sijanja, metoda sedimentacije areometriranjem i pomoću pipete.
    7. Nepoznato
    Određivanje granice tečenja i plastičnosti prema HRS CEN ISO/TS 17892-12. Određivanje granice tečenja prema BS 1377:Part 2:1990 Casagrandeovom metodom.
    8. Nepoznato
    Provođenje edometarskih pokusa prema HRS CEN ISO/TS 17892-5.
    9. Nepoznato
    Provođenje pokusa izravnog smicanja prema HRS CEN ISO/TS 17892-10.
    10. Nepoznato
    Određivanje nedrenirane čvrstoće tla pokusom padajućeg šiljka prema prema HRS CEN ISO/TS 17892-6.
    11. Nepoznato
    Provođenje pokusa jednoosnog tlaka prema HRS CEN ISO/TS 17892-7.
    12. Nepoznato
    Provođenje nekonsolidiranog nedreniranog troosnog pokusa prema HRS CEN ISO/TS 17892-8.
    13. Nepoznato
    Provođenje konsolidiranih troosnih pokusa prema HRS CEN ISO/TS 17892-9.
    14. Nepoznato
    Određivanje propusnosti tla prema HRS CEN ISO/TS 17892-11: pokus sa konstantnim potencijalom u permeametarskoj i troosnoj ćeliji i pokus sa promjenjivim potencijalom.
    15. Nepoznato
    Određivanje laboratorijske suhe gustoće i udjela vode prema HRN EN 13286-2 – Zbijanje prema Proctoru
Ishodi učenja kolegija
  • stečena znanja i razumijevanja bitne uloge laboratorijskih eksperimentalnih postupaka u geotehničkom inženjerstvu,
  • osposobljenost za provođenje laboratorijskih pokusa na koherentnim i nekoherentnim uzorcima tla, te na intaktnim stijenskim uzorcima,
  • sposobnost obrade i tumačenja rezultata laboratorijskih ispitivanja,
  • crtanje profila bušotina i inženjersko-geoloških profila tla,
  • sposobnost izrade završnog izvješća o laboratorijskim ispitivanjima.
Ishodi učenja programa
  • sveobuhvatno razumjeti opće fenomene i probleme građevinarstva, a posebno one u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • pokazati visok stupanj profesionalnog znanja i ponašanja u građevinarstvu,
  • primijeniti stečena znanja i vještine pri planiranju, projektiranju, građenju, nadziranju i održavanju složenih građevinskih konstrukcija, zahvata i sustava u grani svoje specijalizacije sa stanovišta stabilnosti, sigurnosti, uporabivosti, zaštite okoliša i troškova,
  • primijeniti stečene vještine i potrebna znanja na prepoznavanje, formuliranje i analiziranje problema te pronaći jedno ili više prihvatljivih rješenja u grani građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala,
  • prihvatiti analitički pristup radu, utemeljen na širem poznavanju znanosti,
  • planirati, nadzirati i izvoditi stručne, razvojne i znanstvene projekte,
  • tumačiti socijalne aspekte građevinskih pothvata na kojima osoba radi te društveni kontekst u kojem se građenje događa,
  • preuzeti vodeću ulogu u poduzećima i istraživačkim organizacijama te pridonositi inovacijama,
  • razvijati granu građevinarstva u kojoj se osoba specijalizirala, uvažavajući spoznaje iz drugih znanstvenih disciplina,
  • protumačiti suradnicima svoje zamisli i projekte,
  • pronalaziti rješenja tehničkih i društvenih problema u radnoj sredini,
  • primijeniti stečena znanja na kreativan način pri donošenju odluka na odgovornim radnim mjestima,
  • raditi na međunarodnoj razini, uzimajući u obzir kulturne, jezične, socijalne i ekonomske utjecaje,
  • stalno pratiti novosti te se usavršavati u struci,
  • prihvatiti odgovornost za vlastite odluke,
  • prihvatiti zahtjeve drugih struka i biti spreman sudjelovati u interdisciplinarnim aktivnostima.
Osnovna literatura
  • Head, K.H. (1998): Manual of Soil Laboratory Testing, Volume 1, 2 i 3, John Wiley & Sons, West, Sussex, UK
  • Bardet, J.P. (1997): Experimental Soil Mechanics. Prentice Hall, New Jersey, USA
Dopunska literatura
Slični kolegiji
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda